Mittlivligaliv

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sandra - 31 augusti 2013 11:22

De har tagits lite nya beslut här hemma, inte det lättaste men nu är det bestämt iaf!
Och som allt annat så snurrar tankarna bara runt i huvet i en jävla röra...!

Men men, snart är det dags för lite mer semester, närmare bestämt Blue Bay Platinum i Marmaris (Turkiet)
Under tiden vi e där så har vi världens goaste familj som passar hårbollarna...
Jag fullkomligt älskar när djur får vara i närheten av barn, de finns inget bättre :)
Denna familjen har två barn, en större tös och ett litet ynge yrväder :) hihi
Dom hade katterna förra året och dom stormtrivdes, massa djurvänner i form av både katter och fåglar och människor,
sånt tycker jag e jätteviktigt, och det här med djur och barn är väldigt bra enligt mig, dom har väldigt mycket nytta av varandra, barn lär sig hantera andra levande ting, ta hänsyn och bry sig, medans djuret känner förtroende och vänjer sig vid att även små människor kan vara gosiga och lugna :)
Vår lilla Mini var ju inte så gammal när vi reste sist så han va perfekt för lilltösen att svänga rundor med :)
Och helt ärligt, vem blir inte glad när man får dessa bilderna på semestern?

Misen, som är lite lillgammal av sig låg helst på latsidan antingen i fönsterkarmen eller framför fågelburen :)
Han är ju röd som ni ser på bilden och dom röda katterna sägs vara väldigt smarta och det kan jag faktiskt hålla med om,
därför är det nog väldigt bra stimulans för honom med andra djur runt omkring så huvet får jobba lite!

Vilket luddigt inlägg detta blev...haha :)

Ikväll blir de kräftskiva, ska bli riktigt trevligt :)

Av Sandra - 21 augusti 2013 22:02

Va precis ute på en liten kvällspromenix! Riktigt härligt :)

Ta en rask promenad i nya skor va ju lite sådär kanske... Inte de smartaste jag gjort :) men men...

Sen skulle jag faktiskt vilja ha lite tips på lite mat :) nyttiga maträtter och framför allt nåt smått nyttigt som man kan käka på lunchen på jobb, alla tjatar om att man ska äta ordentlig middag på jobb men nej, de vill inte jag!
Så jag efterlyser därför någon smått och nyttigt men ändå mättande att käka till lunch!
Snälla dela med er, jag behöver de!

Ha de bäst :)
Hörs snart igen...

Av Sandra - 20 augusti 2013 08:00

Jag vill verkligen ha denna!! Eller ja, katterna vill verkligen ha denna!!
Men den är liiite för dyr för att spontanhandlas...jag har ju faktiskt en fontän redan :p

Bilden är lånad från http://www.zooplus.se/shop som förtillfället nog e billigast med den...

Men jag får väl fundera lite till :p

Nu blir de jobb....
Hörs snart igen!

Av Sandra - 18 augusti 2013 19:16

Vet inte vad jag ska ta mig till riktigt...

Av Sandra - 4 augusti 2013 12:48

Åh de e så härligt med semester :)
Första helgen tillbringades med mina föräldrar i husvagnen, riktigt mysigt...älskar att bo i husvagn!

I torsdags bar de av till Göteborg, på kvällen tog vi spårvagnen in till avenyn och gick runt lite sen gick vi o käka :)
I fredags va de ju då dags för lite Liseberg, vi mötte upp mina bröder, min brors lillasyster och två polare till honom så vi bara åkte karuseller, spela och åt gott typ hela dagen :) riktigt bra dag...
Här kommer lite bilder för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva :)

Igår när vi kom hem så tog vi de väldigt lugnt...va bara hemma o packa upp lite.
Tog ut katterna i sele en stund med, Misen trivs superba ute...
Medans Mini bara vill va nära matte o mysa...inte alls sugen på att gå ut!
Bar ner honom på gräsmattan ute hos grannen, han kröp som en liten larv upp till ytterdörren... Haha :) jättesöt e han :)

Och såhär ser de ut idag!

Ovido - Quiz & Flashcards