Mittlivligaliv

Alla inlägg under september 2013

Av Sandra - 30 september 2013 10:25

Jäkla iPad o iPhone som ändrar orden när man skriver...ni kommer fatta vad jag menar när ni läser inlägget här nere! *arg*

Av Sandra - 30 september 2013 10:19

Ja då va helgen över, har inte gjort så jättemycket faktiskt, vi va hemma hos mina föräldrar i fredags o käka lite middag o kollade bilderna från Turkiet :)
Lördagen spenderade vi med Sandgren på Mobilia invigning, denne svensken fynda jeans, jag köper alltid Gemma jeansen på Cubus, dom e kanon!! Dom e billiga i vanliga fall men nu hade dom dessutom 30% på allt :) toppen sa jag o tog två par :)
Jag va ju så himla duktig för ett tag sen o rensa ut mina gamla jeans :)

I söndags va vi ute hos ett par vänner och fick träffa deras nya lilla familjemedlem för första gången, o jisses va kär hon e!
Så liten o så perfekt!
Innan dess va jag o syrran på vellingeblomman en runda :) gjorde lite fynd och fick upp lite blommor här hemma :)
De börjar bli riktigt hemtrevligt här...

Efter de så åkte vi hem o laga mat sen blev de Wallander på televisionen :)

Här kommer lite blandade bilder!

Här kommer mina fynd!

Här kommer ett litet kollade på Lillemor också, han e så söt för jag brukar gå o lägga mig runt tio tiden ungefär (blivit morgonmänniska på äldre dar) så när klockan börjar närma sig så lägger sig mini vid sovrumsdörren o tycker att jag bör gå o lägga mig :p man hinner inte mer än in under täcket sen e han totalt avslappnad...

Just nu sitter jag här med mitt goda morgonkaffe o väntar på att börja jobba typ :p
Så såhär ser de ut just nu! :)

Av Sandra - 29 september 2013 16:27

Vi ska ha ny fondtapet i vardagsrummet...
O jisses va snurrigt allt blev genast...det finns ju hur mkt som helst att välja mellan...
Jag skulle uppskatta om någon har några smakråd faktiskt...
Vi har beige/latte i vardagsrummet o jag tycker de e världens svåraste färg att kombinera med...så snälla hjälp...har ni några snygga förslag så bara säg till!
Här kommer en bild på färgen på dom tre övriga väggarna...

O ja...de e min rentvätt som hänger nere i hörnet, jag e också människa ;) haha!

Här kommer en bild på tapeten som skall bytas ut...
Vi vill nog ha en lika hysterisk o knasig tapet men de går inte få tag i samma...

Så hjälp mig hitta en ny nu!
Skicka alla förslag ni kan!

//Sandra

Av Sandra - 25 september 2013 09:38

Vilken morgon, katten kom upp o väckte mig lite tidigare än tänkt...
Men de gör inget, har hunnit med lite ärende och nu sitter vi o tar en kopp kaffe samtidigt som min lilla vän ligger o tar en tupplur i fönsterkarmen :)

Dags för jobb om en stund !

Av Sandra - 24 september 2013 20:22

Tips mottages gärna!

Jag har riktigt läskig fobi för spindlar, o jag menar riktigt riktigt illa!
I söndags höll jag på att sätta mig i knäet på sambon när vi körde hem från Ica, de satt en riktigt fet spindel på rutan precis framför mig...

Utan att tänka mig för...för att rädslan bara precis äter upp hela mig...så hoppar jag ur sätet, upp på armstöden mellan förar och passagerarsätet, samtidigt som jag skriker: STANNA BILEN!!!

Sambon försöker bromsa lite halvfint eftersom han tänker på att vi har 24 ägg i baksätet som ligger typ helt löst...så ingen panikbromsning trots mitt stohej!
Men när vi fått stopp på farkosten så hoppar han ur o frågar va spindeln sitter, jag pekar lite halvhjärtat samtidigt som jag masar mig mer o mer mot förardörren...haha!
Kul i efterhand men usch, inte sovit bra sen dess alltså...
De e verkligen hemsk för min kropp släpper inte de...

O nä jag vet vad folk oftast tänker o säger, så som...
Den e nog mer rädd för dig än du är för den!
Eller...
Vad tror du den ska göra, äta upp dig?


Svar nej! Jag är inte ett dugg rädd för att det lilla äckliga fanskapet ska äta upp mig, de jag tycker är äckligt är färgen, dom långa benen, utseendet över lag, o bara tanken på att den skulle krypa på mig får mig att må illa...usch!

Så om någon sitter inne på några bra tips för att bli av med spindelfobier så dela gärna med er! :)

Av Sandra - 22 september 2013 21:21

Ja, nu när allt är klart så kan jag berätta allt...
För några veckor sen la jag ut vår älskade lilla mise på blocket, jag hade lovat mig själv att inte göra de men de fick bli så ändå.
Vårt lilla hjärta ville bara ut o lufta sig o ha större ytor och allt här hemma blev bara ohållbart tillslut...
Så mot min vilja satte jag mig och skrev en enkel annons och la ut...
Jag kunde aldrig tro, de jag fick bekräftat idag...att vi har hittat de absolut bästa hemmet till vår pälsiga lilla älskling!
Jag la ut annonsen mitt i veckan...helgen efter va de ännu ingen som ringt eller mailat om honom...
På söndagen uppdaterade jag annonsen för att den skulle komma upp i listan igen och redan samma kväll fick jag ett mail från en artonårig tjej som verkade för bra för att vara sann...bytade lite mail och pratade lite i telefon så fick vi bestämt att hennes mor skulle hämta honom redan dagen efter, känslig som jag är så efter det mailet så gjorde jag inget annat än o grät...
Låter kanske löjligt att en vuxen människa gråter för de...men det är ju en av våra familjemedlemmar som skulle flytta :(
Dessutom skulle han hämtas dagen efter medans jag var på jobb...men jag hade ändå en bra magkänsla någonstans...

Dagen efter kom hennes mor och hämtade honom...
Och om det av nån anledning inte skulle fungera så skulle vi få tillbaka honom va de bestämt.
Sagt och gjort, i söndags när vi kom hem från Turkiet så skickade jag och fråga hur allt hade gått och fick svaret att allt var bra och att hon vill ha honom :)
Glada blev vi och vi bestämde att vi skulle åka dit och hälsa på tidigare idag...

O herregud!!
Vi har hittat de absolut bästa hemmet till honom, han mår som en liten prins!
Han förtjänar att få gå ut o lufta sig o röra sig fritt, vi har verkligen gjort allt för att få honom att trivas som innekatt men han har alltid visat oss att något fattats...
Så nu bor han med en jättefin familj som verkligen tycker om honom lika mycket som vi <3
Vi var och hälsade på som sagt, vi va där hela eftermiddagen och jag kände verkligen att vi va varmt välkomna o familjen är verkligen hel go!
Han har fått många nya syskon i form av både höns, hästar o andra kissekatter i olika storlekar :)
Så just nu ler mitt hjärta lite extra! Vår lilla älskling! <3

Även lillebror har de bra :) bortskämd som få, precis som sin storebror :)
Han e inte alls intresserad av att gå ut så han får stanna här med oss såklart!

Av Sandra - 5 september 2013 21:45

Har inte så mycket att skriva just nu :(
Tar allt efter semestern...

Av Sandra - 1 september 2013 22:30

Helt förstörd...gör jag verkligen rätt?

Ovido - Quiz & Flashcards