Mittlivligaliv

Alla inlägg under november 2013

Av Sandra - 26 november 2013 08:58

Ja nu kan han inte förneka de....
Jag har länge funderat på varför mina stackars blommor i köket ser så hjälplösa och hängiga ut, jag har vattnat och gett dom all min kärlek men nej, dom vill bara hänga ner o se tråkiga ut...
O igår fick jag svaret på vad som är fel...
Jag fick syn på detta...

Detta är min djungelkatt MiNi! Som tydligen tycker det är väldigt mysigt i blomkrukorna...
Han har alltså ställt sig över den, o sen bara slappnat av så stackars blomman ligger platt under honom...

Skulle vilja ha två nya ampelliljor till kalaset på lördag men de e nästan ingen som säljer dom :( o hinner inte ner till vellingeblomman heller, så de får se ut som de gör alltså :)

Av Sandra - 25 november 2013 21:48

Jajaja, man får inte härmas..jag vet!!
Men när jag såg min fina bästis svepa över golvet så enkelt som dom gör i reklamen så kunde jag inte låta bli! Haha förlåt Jane!!
Du va som direkt utklippt från en liten reklamsnutt :p haha!!!
Så jag va TVUNGEN att gå inom Coop o lägga vantarna på en....

Nu är soffan nästan klar förresten...
Målad iaf, nu ska den bara stoppas & kläs om...sen ska jag fixa några kuddar också till den så blir de superfint :)

Av Sandra - 24 november 2013 20:46

I fredags va de myskväll hos Jane som gällde :) riktigt mysigt...
Åt godis, tittade på pretty woman och mös med lilla nykomlingen chabbe...som förövrigt är så himla söt! Och fina Rossie såklart, lilla charmtrollet!
Lördagen bjöd på julfest med jobb, såå roligt vi hade :) riktigt bra i år!


Imorse kom syrran hit, sambon åkte ner till Ica och köpte bullar så åt vi allihop...jättemysigt.

Så efter frukost och allt så stack Ted in till stan medans jag o syrran bädda ner oss i sängen o kolla på Skilda Världar och sov en stund :) haha
Sen har vi gjort fyra tårtor och bakat lite snickers till kalaset för mig nästa helg...

Av Sandra - 22 november 2013 08:35

Fjärde dagen jag jobbar till åtta o jag e heeeelt slut! :(
Jag kommer va såå trött ikväll....
Har dock världens myskväll att se fram emot,
jag och Jane fick startat en ny liten extra tradition förra vintern, under rätt obehagliga omständigheter....detta året tänkte vi göra om de, fast utan dom otrevliga bitarna alltså...
Så ikväll kör jag direkt hem till henne efter jobb och ska sova där o bara mysa, prata och gosa massor!
Så får sambon också lite egentid :) imorgon blir de julfest med jobb och jag har panik, för jag har inget snyggt att ha på mig :S
Men D får väl lösa sig...

Av Sandra - 21 november 2013 09:28

Häromdagen kom fotona jag beställt till vårt kollage i vardagsrummet, så jag satte mig och fixa ihop allt på kvällen sen :) superbra! Svårt att dådet bra på bild men såhär blev de iaf...

Sen va jag hemma hos pappa igår, jag skulle åka dit nu på morgonen och grundmåla soffan för andra gången...men när vi pratade i telefon så visade de sig att han hade grundmålat och börjat spraymåla den redan... Så när jag kom dit igår så va den sprayad och klar! Nu ska den bara lackas och kläs om sen är den helt klar :D

Av Sandra - 18 november 2013 19:34

Nu är det igång, lillebror och jag började slipa idag, tog ca 3-4 timmar att slipa med både grovt och fint sandpapper...
Sen skulle den torkas blåsas av så allt damm försvann och sen torkade vi av den med målar tvätt så den blev helt ren :) nu är den grundmålad för första gången...
Här kommer lite bilder...

Av Sandra - 16 november 2013 15:51

De blev superfint!
Hem kom vi...och allt är uppmonterat, nu är de bara kökssoffan som ska bli vit...sen är allt som de ska va!
Någon som har tips eller råd när det kommer till att måla om möbler? :)
Här har ni resultatet hittills iaf :)

Alla familjemedlemmar får provsitta innan allt får godkänt :)

Soffan fick nog MVG, katten la sig och tog en tupplur direkt...haha!

Av Sandra - 16 november 2013 13:33

Sitter just nu i lastzonen på Ikea och väntar på svärfar :)
Vi har varit inne och köpt nytt köksbord och stolar...
Missbedömde lastutrymmet i Teds bil lite...så vi fick snällt ringa hans käre far som alltid är snäll och ställer upp :) så nu är han på väg in till Ikea för att hämta oss :)

Ovido - Quiz & Flashcards