Mittlivligaliv

Alla inlägg under januari 2014

Av Sandra - 30 januari 2014 20:46

Ja de va ett rejält bamsepaket!!
Vår nya soffa är här :)
Den är i lite största laget men det är för är vana vid vår lilla tremannasoffa som jag köpte när jag flytta hemifrån...
Har redan börjat vänja mig vid den stors fluffiga ytan :D
Här kommer en liten bild, men jag måste hitta nåt litet att ha på bordet :)

Av Sandra - 29 januari 2014 22:37

Som de blev nu då...

Imorgon kommer en STOR överraskning :)

Av Sandra - 28 januari 2014 17:37

Jag blir så trött på dessa evigt bölande människor som springer till tidningen så fort det är något fel...
Läste precis denna artikel...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18250354.ab

Helt ärligt, jag retar mig varje gång!!!!
En dator är elektronik, det är vanliga människor som kommit på produkten, vanliga människor som tillverkat apparaten som tillverkar alla grejsemojser inne i denna fantastiska apparat, Och då innebär det att de finns alltid en risk att något gått galet på vägen...ett ord fel eller en liten komponent på sne...
Man kan aldrig till hundra procent vara säker på att "de händer inte mig"

O när dessa människor gråter ut i tidningen så är det helt otroligt nog ALLTID ett barn som legat o sovit i närheten av de som börjat brinna...ALLTID!!
Jag förstår inte, alla vet att en elektrisk produkt kan börja brinna, så är det bara, så varför envisas med att ha dina laddande produkter precis där ditt lilla spädbarn ligger och sover?
Lika dant me alla som laddar mobilen vid sängen....
Ja, jag laddar den vid sängen, men det är väl bättre att den börjar brinna där så jag hinner släcka de...
Eller är det bättre att ha den liggande i köket? Så kan den ju börja brinna där istället, där ingen märker de, så får elden härja fritt tills vi i andra änden av lägenheten märker de?
Så kan vi också gå till svensk press och beklaga oss, eller kanske stämma någon kanske?

Aftonbladet är bra asså, men dessa "artiklar" gör en bara ointresserad och irriterad :p

Av Sandra - 27 januari 2014 19:55

Snö är verkligen jättemysigt!
Synd bara att den kom efter jul o allt i år...de ska ju komma som beställt till min födelsedag o sen ligga fin till efter nyår, de e lagom :)

(Inte min stålhingst)

Dock så är det min ytterdörr :)
Tur jag lät snöflingorna sitta kvar lite extra på fönstren :D

De kommer ett inlägg senare om va de va för paket jag beställt till den lilla bortskämda krabaten med lurviga öron...

Av Sandra - 26 januari 2014 22:08

Åh jag e supernöjd me nya utseendet :)

Men nu till saken...
Skulle behöva lite tips på riktigt mättande frukostar, som man står sig på länge...
Det jag varierar med hittills är:

Smoothies,
Då har jag i yoghurt, frusna bär, linfrö och solrosfrö och havregryn för en mer matig variant, riktigt gott!

Turkisk yoghurt,
Även den äts med frusna bär, linfrö, solrosfrö och lite, lite honung.

Ibland blir de klassikern, jordgubbsfil och flingor, mums!

Jag vill dock hitta fler alternativ att variera med, så vet ni nåt som mättar riktigt mkt så säg till!

Jag försökte lära mig äta havregrynsgröt två dagar förra veckan o fy fan, de går inte äta alltså, jag kommer aldrig lära mig, de e lika räligt varje gång!

Av Sandra - 26 januari 2014 16:04

Ja, nu är det nytt år...
Då får man ju ha en "ny" blogg tycker jag :)
Bästa Jane har hjälpt mig med pysslandet här...
Hennes blogg hittar ni här...
www.nycklarilivet.blogg.se


Änsålänge så kan man fortfarande komma in på bloggen via mitt gamla namn, men om några dagar försvinner de gamla namnet helt, så glöm inte spara det nya namnet som är..

www.mittlivligaliv.bloggplatsen.se

Av Sandra - 23 januari 2014 06:37

Har beställt lite nytt till den lilla lurviga medlemmen i familjen...
De behöver och är han faktiskt värd ??
Lägger in lite bilder i eftermiddag! :)

Av Sandra - 22 januari 2014 20:55

Skulle vilja ändra utseende på min blogg...

Ovido - Quiz & Flashcards