Mittlivligaliv

Alla inlägg under juni 2014

Av Sandra - 29 juni 2014 20:16

Jag och Jane tog oss ganska smärtfritt igenom Ikea idag faktiskt, så skönt när man vet ungefär vad man ska ha!
Så nu är nya sängen och sängbord på plats :)
Bestämde mig nu ikväll för att jag vill ha nya sänglampor också så det får jag ta en dag i veckan!
Såhär blev det iaf...o ja, mina lakan är skrynkliga...mitt mål är att när vi flyttar till hus, så ska jag unna mig en mangel...tills dess får dom dock vara skrynkliga, för att stryka på en strykbräda är sååå drygt, man kommer ju ingenstans...blir ju aldrig klar!

Av Sandra - 27 juni 2014 16:41

Så jäkla skoj!!
Käkade och körde Segway idag med mina kollegor, jisses va skoj de va, svårt i början men när man väl lärt sig hur de fungera så gick de undan :D

Av Sandra - 26 juni 2014 21:48

Ja stirrig som jag är så impuls köpte jag en ny sängram till oss idag...ibland undrar jag hur jag lyckades hitta någon som står ut med mitt stirriga jag...haha :)
Men nöjd är jag iaf, den är så fin...precis en sån jag alltid velat ha men har alltid varit lite för snål faktiskt för just sånahär saker...
Här har ni en riktigt dålig bild men får ta en ny sen när den är helt monterad, änsålänge står den i hallen :p

Av Sandra - 25 juni 2014 06:40

Min pappa och hans fru kom förbi igårkväll...
Med ett jättefint kort och en ännu finare förlovningspresent ??

Jättefin och helt i min smak!
Sen hade dom graverat in våra namn och datumet på den...

Folk säger att förlovning är inget speciellt...men de håller jag inte med om alls...för mig är det något speciellt!

Av Sandra - 22 juni 2014 14:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra - 22 juni 2014 14:09

Äntligen hemma efter en veckas semester i Danmark, vi var på Lalandia söndag - fredag med hela Teds familj eftersom svärmor fyllde 50!
Riktigt trevligt har vi haft de, fint väder alla dagar utom en, massa bad, grillning på kvällarna och mysiga frukostar utomhus :)

Som en fin liten avslutning på veckan så bestämde vi oss för att förlova oss på midsommarafton (den dagen vi kom hem) så vi körde av motorvägen efter Öresundsbron och inom Mobilia i Malmö, in i guldsmedsaffärerna och hittade dom perfekta ringarna för oss.
Vi har väääääldigt olika smaker jag och min kära sambo så de va ett rent under att vi hittade ringar som båda tyckte om :)

Eftersom ringarna beställs med gravyr så köpte vi ett par billigare silverringar att ha tills dom riktiga ringarna kommer, här har ni en bild på dom och oss :)
Vi skulle fira midsommar hos min pappa i år så, vi va där, Teds föräldrar va där, två av mina syskon och givetvis pappa och hans fru, så vi tog med oss ringarna och champagne så berättade vi de när alla va samlade :)


Av Sandra - 8 juni 2014 15:34

Mannen var ur huset hela helgen...men har haft de bra ändå :)


Helgen för min del har sett ut såhär:

Katten har mest latat sig...

Torsdagen började med jobb...väl hemma så började jag förbereda för vår fondue-kväll :)
Jag, syrran och två tjejer till skulle bara käka, snacka skit o ha trevligt och så blev de...
Här har vi den mumsiga efterrätten! Chokladmousse med kiwi och jordgubbar :)

I fredags passade vi på att köra en sväng till Skurups marknad...samma sak varje år o man går över allt på typ tio minuter....
Men man måste ju ändå dit o kolla :) morsan shoppade loss lite :)

Eftersom de blev så mkt mat över så festade jag o Madde vidare med lite fondue i fredags :)
Vi skulle se Mamma Mia, men innan dess blev de mat i magen....
Precis lagom ansträngande kväll faktiskt...

Igår blev de törringe med syrran och några andra...
Bara till o dyka i garderoben och leta fram dom gamla törringe-skorna...
Skorna ser för jäkliga ut efter en kväll där och jag vägrade offra ett par nya...



Dagen går åt till att vila och titta på dopet på tv :)

Ovido - Quiz & Flashcards