Mittlivligaliv

Alla inlägg under augusti 2014

Av Sandra - 31 augusti 2014 14:03

Åh idag hade jag verkligen velat ha trädgård...

Ja jag vet, det är dåligt väder...

Men ja, jag har iaf fått gjort lite i min lägenhet idag...tvättat lite, dammsugat, tog ut katten i regnet och fick borstat av honom det värsta, han e ju så söt, precis när man kommer ut så sitter han med på bordet med huvudet rakt in i min mage, typ som om han va ledsen eller så...sen efter e stund så går han en runda på bordet sen visar han klart och tydligt att han vill in genom att lägga sig framför dörren....
Men attans, matte lyfte upp honom på bordet igen för vi var ju inte färdiga, så det blev väl en borstning på typ en och en halv timme cirka...
Nu är tvätten upphängd, sängkläderna i tvätten och allt är av dammat.

Skulle vilja hänga ut täcken och så för att lufta lite men svårt när man har loftgång :(

Ikväll blir det tacos med syrran när Ted kommer hem :) sen blir det lite godis och Big Brother premiär!

Ska bli skönt att ha sambon hemma och bara kunna krypa ner i soffan :)

Av Sandra - 30 augusti 2014 17:37

Nu beger jag mig...

Av Sandra - 29 augusti 2014 06:43

Gårdagen blev inte riktigt som jag planerade..
Tanken var att jag skulle vara hemma o gosa ner mig i soffan men nej, det blev bingo med BT istället, man får ju passa på att vara ute när de e fin väder ändå...

Ikväll blir det 30-årskalas, ska bli trevligt :)

Sen hoppas jag faktiskt att det ösregnar imorgon faktiskt, iaf under dagen! Endast för att jag ska kunna ägna mig åt kissekatten och tvn heeeela dagen, iaf fram till att jag ska iväg på släktträffen...
Katten behöver en rejäl borstning, så tanken är att jag ska gå ut me honom imorgon och få av honom lite päls, han fäller som bara den!

Men nu blir det jobb först, sen en hel massa stress i eftermiddag för att hinna med allt...

Av Sandra - 28 augusti 2014 06:40

Näst sista dagen...

Somnade om ett litet barn igår, hann nog knappt lägga huvudet på kudden.

Ikväll händer de absolut ingenting, kanske en promenad men sen blir det sängen tidigt ikväll eftersom det blir en lång dag imorgon...hur ska jag orka ? :)
Måste packa in presenter ikväll...

Av Sandra - 27 augusti 2014 20:26

Ja här händer inte helt för mkt, Ted åkte tidigare idag så nu har jag makten över fjärrkontrollen...
Så vad gör jag nu då? Jo, jag har suttit typ en timme o klickat runt på Simons Cat på YouTube :) så kul har jag de...
Det blir mest egentid med kissekatten för sen blir det full fart i helgen :)

Av Sandra - 26 augusti 2014 06:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra - 24 augusti 2014 21:15

Ja eftersom det är söndag så har vi gjort så lite vi bara kunnat...
Varit runt lite hos Teds föräldrar och nu på kvällen va vi hos pappa en sväng, eftersom vår lägenhet för tillfället inte levererar något varmvatten så fick det bli en liten dusch där hemma och sen, ett smakprov på dom hemmaodlade fikonen :)

Sött o gott :)
Imorgon blir det jobb, sen åker Ted och några till uppåt i det långa landet för att fiska, dricka whiskey och bara va...så då blir det egentid för min del, med födelsedagskalas och släktträff på schemat :)
Lite skumt är det faktiskt att vi själv några dagar, men men...

Av Sandra - 23 augusti 2014 22:39

Katten sitter o stirrar konstigt, jag tittar...
Konstaterar att vi inte brukar ha nån svart prick i hörnan på vår list i hallen...
Nä, vi brukar inte ha de, o de hade vi idag...
Tänder lampan så sitter det en stor, fet o riktigt rälig spindel! Åhh!!!
Jag bara älskar min dammsugare <3

Ovido - Quiz & Flashcards