Mittlivligaliv

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 31 december 2014 14:55

Som avslut på året så tog jag idag ner mina julgardiner i köket, så nu har jag invigt min nya symaskin som jag fick av min mamma och syster i födelsedagspresent :)
Köpte gardiner som passade bra pch sydde egna omtag, lagom stort projekt när man inte suttit vid en symaskin sen i högstadiet...
Det blev kanon!

Av Sandra - 28 december 2014 15:42

Finns ingen bättre förvaring än Ikeas Pax-serie!
Såhär blev de med garderoben på plats...

Vi fick åtta lådor, två hyllplan och en klädstång till så vi har jättemycket över, men man får känna efter lite.
Men det va skönt att få in alla krukor, glasvaser, matavfallspåsar och alla städmedlem o så, skönt o ha allt samlat på ett ställe i huset!

Vi behöver all förvaring vi kan få så...

Av Sandra - 28 december 2014 10:58

Hålet i vardagsrummet är täckt!
Ted håller i detta nuet på att isolera och öppna upp i garaget, så nu har vi ett stooort garage (och ett mindre snyggt plank i vardagsrummet :p)

Just nu så väntar jag på lite förstärkning i form av pappa och lillebror, så ska vi få garderoben i tvättstugan på plats, hittade en billig igår som vi köpte, så nu ska den på plats, sen har vi ordning i tvättstugan också :)

Av Sandra - 26 december 2014 14:36

Min låtsasbakfylla är borta!

Så idag har vi varit en runda i stan o handlat alla såna saker som man inte trodde att man behövde...
Två brädor, duschmunstycke, såg!?, tigersåg?!?, strålkastare, lampor till fasaden....ja, diverse saker som man inte haft en tanke på innan...
Men seriöst, hur kan man bo och leva med något så irriterande som att inte kunna sätta duschmunstycket i hållaren på väggen?
Dom har bytat munstycke till ett som är för stort för hållaren...
Och det har retat mig varje gång jag duschar, att jag inte kan sätta munstycket i sin hållare!
Så idag blev det inhandlat ett nytt, så svårt va de!

Av Sandra - 25 december 2014 23:40

Jag drack inte en droppe sprit igår men fy, jag idag har jag nog haft årets värsta bakfylla...
Skruvade ihop våra julklappar och fixade lite, sen va jag tvungen att gå o vila en stund vid tre, sen sov jag till runt klockan sex.
Så ja, denna dagen har ju varit sådär roligt...
Jag har känt mig helt förstörd, frusen, bakis, öm i hela kroppen...så hoppas morgondagen blir bättre.

Ted har börjat fixa till rummet i garaget, det ska bli garage igen, det blir bäst så :)

Av Sandra - 25 december 2014 00:31

God jul på er!
Måste bara visa mitt fina julpynt :D haha

Haha, den är så bra!! Haha!!

Av Sandra - 22 december 2014 23:17

Hela familjen njuter till fullo av ledigheten...

Kalaset gick bra, jag blev en kaffekokare, en fönsterputsare, två skärbrädor och fina kökstillbehör rikare :)
Väldigt nöjd!

Och mina fina lakan som jag fick av pappa och hans fru är bara såå underbart sköna, till o med katten har börjat lägga sig i sängen.

Igår blev det storhandling inför julafton, så imorse sattes julskinkan in i ugnen så den är klar, revben och köttbullar görs på julafton!

Jag skulle dock vilja sätta tänderna i julskinkan direkt, de e ju så himla gott!

Annars har vi mest myst här hemma faktiskt...tittat på sunes jul bland annat :)

Pysslat lite...

Av Sandra - 17 december 2014 22:27

24 timmar är inte riktigt tillräckligt...
Skulle behöva typ det dubbla för att hinna med allt känns det som...
Mitt i allt stök så fyller jag ju år också, mitt i allt!
Av min fina sambo så fick jag mig en ny trotjänare i form av...

En ny kaffekokare!! Jag äälskar den och jag älskar honom!
Av min pappa och hans fru fick jag sängkläderna som jag önskat mig.

Sängkläder i 100% Bomull :) så himla mysiga, så mjuka!

I helgen var det glöggmys på diverse ställen så då hann man inte med så mycket annat, men jag har varit inne o köpt en byrå som vi satt upp i hallen, jag får lägga in bilder på den sen, har inte tagit nån bild än för änsålänge är där rätt så tomt...men det kommer...
Sen har jag gjort tårtor, julgodis i form av knäck, snickers och fudge till kalaset på fredag...
Denna veckan har jag jobbat i butik, det behövdes lite hjälp i min gamla butik så jag ställde givetvis upp, men imorgon är min sista jobbdag...för sen har jag semester!!!!!!
Det är så underbart, har inte varit ledig såhär länge över jul och nyår sen jag gick i skolan, så det ska bli väldigt skönt!
Så min första lediga dag börjar med att Anticimex ska komma hit mellan åtta och nio för att kolla lite uppgifter till vår hemförsäkring. Sen ska det städas och pyntas inför kalaset på kvällen...
Till helgen blir det väl till att fixa dom sista julklapparna och slå in lite, jag har inte packat in en enda julklapp så, det är nog dags...
Men nu blir det sängen...

Skapa flashcards