Mittlivligaliv

Alla inlägg under mars 2015

Av Sandra - 30 mars 2015 20:38

känner inte för att blogga faktiskt, det blir lite bilder istället...

Garaget tar form, vi rev innerväggen, satte upp en ny i trä och målade vitt, taket ska bli vitt och en ny vägg ska sättas upp.
Förhoppningsvis hinner vi med lite extra under påskledigheten :)

Min nya kalender kom :) äntligen lite ordning o reda!

Händer roliga saker på jobb :) vad detta blir ska ni få se senare..inte riktigt klart än :)

Av Sandra - 25 mars 2015 20:59

Ni måste se detta fantastiska program på ettan!!
Åhh va roligt det är!
Ni som inte redan sett de måste gå in på SVT play o kolla, herregud vilka människor, man blir så glad av att se de :)
Va bara tvungen att nämna de...
Gå in och titta på "Under samma tak"!
Imorgon blir de sista jobbdagen för denna veckan...fredagen är semester och då blir det ett besök hos veterinären med Mini, sen ska jag köra o fixa nytt pass i Trelleborg tänkte jag...
Sen får vi väl se vad dagen har att erbjuda....

Av Sandra - 21 mars 2015 15:59

Morgonen började med frukostkalas för lilla Linnea som fyllde ett år :)

Sen for vi rakt hem och började riva innerväggen i garaget, vi vill ha upp en ny vägg där innan resten av garaget ska göras...så nu är den ner iaf, imorgon blir det att köra in till stan och köpa nya plattor att sätta upp, så är de klart!

Av Sandra - 19 mars 2015 20:15

Idag hade vi minsann grillpremiär :D
När jag kom hem så satt Ted och hade laddat grillen...åh så gott det var ?
Medans han satt där och pyssla med grillen så tog jag ut vår lilla pälsboll, han va inte så överförtjust...
Ville mest in igen...
Satt vid mina ben och bara skakade, stackars liten...
Men efter en stund gick han tre steg ändå :)
Här har vi lite bilder:

Sen va jag tvungen att ta en bild på mina nyplanterade fröer, såhär ser det ut nu.

Av Sandra - 14 mars 2015 16:51

Idag fick vi uppsatt lite lampor här hemma, både i köket och vardagsrummet :)

Blev väldigt nöjd med resultatet :)

Av Sandra - 11 mars 2015 21:27

Sista dörren är målad och på plats :)

Dörrfoder är på plats så nu återstår bara golvlisterna...

Av Sandra - 9 mars 2015 16:42

Slipade och målade sista dörren igår...
Bakom dom gamla bruna listerna i köket så gömde sig denna gamla godingen.

Tjusigt värre...

Av Sandra - 8 mars 2015 20:05

Imorse tänkte jag att jag skulle fira internationella kvinnodagen med att unna mig själv en ny spis, den vi har nu är ugnen dålig på...
Så jag la fram förslaget till Ted imorse vid frukosten, att vi skulle fira denna dagen med en ny fungerade spis helt enkelt...
Planen va riktigt bra!
Tills mediamarkt inte hade den lager...så det sket sig...
Så nu tar de väl nån veckor till innan man kommer iväg o får köpt den...
Men nu har vi iaf bestämt vilken vi ska ha...
Riktigt irriterande dock, att dom inte har hemma i lager när man väl sitter i bilen o ska köra in...
Tur att jag ringde innan...

Ovido - Quiz & Flashcards