Mittlivligaliv

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Fobi?

Av Sandra - 24 september 2013 20:22

Tips mottages gärna!

Jag har riktigt läskig fobi för spindlar, o jag menar riktigt riktigt illa!
I söndags höll jag på att sätta mig i knäet på sambon när vi körde hem från Ica, de satt en riktigt fet spindel på rutan precis framför mig...

Utan att tänka mig för...för att rädslan bara precis äter upp hela mig...så hoppar jag ur sätet, upp på armstöden mellan förar och passagerarsätet, samtidigt som jag skriker: STANNA BILEN!!!

Sambon försöker bromsa lite halvfint eftersom han tänker på att vi har 24 ägg i baksätet som ligger typ helt löst...så ingen panikbromsning trots mitt stohej!
Men när vi fått stopp på farkosten så hoppar han ur o frågar va spindeln sitter, jag pekar lite halvhjärtat samtidigt som jag masar mig mer o mer mot förardörren...haha!
Kul i efterhand men usch, inte sovit bra sen dess alltså...
De e verkligen hemsk för min kropp släpper inte de...

O nä jag vet vad folk oftast tänker o säger, så som...
Den e nog mer rädd för dig än du är för den!
Eller...
Vad tror du den ska göra, äta upp dig?


Svar nej! Jag är inte ett dugg rädd för att det lilla äckliga fanskapet ska äta upp mig, de jag tycker är äckligt är färgen, dom långa benen, utseendet över lag, o bara tanken på att den skulle krypa på mig får mig att må illa...usch!

Så om någon sitter inne på några bra tips för att bli av med spindelfobier så dela gärna med er! :)

 
 
Jane

Jane

25 september 2013 18:31

Ja vi har ju det här med att utsätta sig för rädslan och det man har fobi gentemot!! MEN fyyyy jag vet inte om det är så bra.. räliga, kräkframkallande, långbenta, snabba uräckliga kryp!!!

http://www.nycklarilivet.blogg.se

Sandra

29 september 2013 16:30

Ja jag hade gärna tagit emot hjälp från någon som arbetar med fobier...har sett något tv-program där människor får hjälp med sånt i USA eller nåt...jag e ju helt för feg för att göra de själv...sen ska man nog göra de rätt med o de hade jag tvivlat starkt på att jag fixar....haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 januari 2016 20:09

Kod för att importera min blogg till Nouw: 8392053820

Av Sandra - 21 oktober 2015 21:46

Som rubriken lyder så är jag på väg att lämna bloggplatsen faktiskt... Egentligen bara pga deras totala avsaknad av funktioner i sin app, dom har hur mkt funktioner som helst, om du bloggar på en dator vill säga... Men för mig som oftast bloggar ...

Av Sandra - 20 september 2015 17:15

Just nu är det bara roliga saker på gång här... Har precis bokat övernattning till mig och Ted i november, ska bli så skönt att få komma iväg lite :) Jag har ju varit krasslig sista tiden så har tyvärr fått va hemma från jobb igen :( Men nu är...

Av Sandra - 13 september 2015 21:32

Usch jag har börjat fundera på förvaring sista tiden... Alla våra lakan och handdukar ligger fortfarande i ullaredspåsar sen vi flyttade och jag blir sååå tokig på de, jag vill kunna få ordning här hemma ju... Så i mina tankar just nu, finns altern...

Av Sandra - 9 september 2015 21:05

Idag blev vi med lånehund ett par dagar... Rätt mysigt faktiskt, fast katten uppskattar inte riktigt att dela med sig av soffan, sin husse och matte :p Men men... Veckan börjar gå mot slutet. Fredagen bjuder på tjejsnack och ostbricka... Reste...

Ovido - Quiz & Flashcards