Mittlivligaliv

Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Sandra - 6 juli 2014 17:09

Så smidigt det är med tunnan :) haha

Sköljer alla bär, hackade ner rabarber, ner i tunnan och på spisen...nu kommer de ut saft som bara den :)

Bär det runnit färdigt ska de upp på spisen i kastrull och tillsättas socker bara, sen är de klart!

Av Sandra - 6 juli 2014 10:24

Kom hem i fredags och då hade min fina vän Madeleine varit här och lämnat jättemycket röda vinbär *smaskens*.
Det är bara till att inse att jag aldrig kommer hinna äta alla dom vinbären till frukost så de får bli saft!
Ringde farmor och frågade om jag fick låna en hålslev av henne då jag nog ansett att min inte behövdes så de har nog åkt till tippen i nån flytt...förra gången jag gjorde saft så skumma jag med vanlig sked, o jisses vilken tid de tog!
Men jovisst fick jag låna den, sen fråga hon om jag inte ville låna "saftmaja".....öh vaddå?
Då syftade hon givetvis på den stora tunnan, som när man va liten alltid stod på farmors spis...som jag totalt hade glömt bort!
Man har vissa speciella saker man minns sen man va liten och den gigantiska tunnan är en av dom...

Beslutade mig för att prova den så igår när lillebror konfirmerades så tog farmor med allt till mig :)
Bara älskar att min farmor har varit en riktig husmor, så man kan låna allt av henne som man behöver!

Så det är vad dagen idag ska gå till...att göra saft, men innan jag börjar så måste jag in till ikea o handla flaskor att tappa saften på, sen ska jag hem till pappa o sno lite rabarber att ha i också :)

Markus konfirmation blev väldigt bra, det syntes långa vägar att dom hade haft väldigt skoj under tiden dom gjort allt detta...
Och av hans ögon att döma så passade nog presenterna honom också :)

Nä nu får jag gå o skaka liv i Ted för att dricka lite kaffe sen får de bli en dusch och raka vägen till ikea...

Ovido - Quiz & Flashcards