Mittlivligaliv

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Presentation!

Av Sandra - 12 november 2012 18:20

Jag har ju tidigare bara skrivit lite blandade inlägg om ingenting egentligen...

Så nu tänkte jag att jag skulle presentera katterna lite närmre :)


Jag startade denna bloggen för att jag vill dela med mig av glädjen som finns runt mig, min sambo, mitt jobb och våra kissekatter :)

Jag vet att många läser här av rent snokeri så därför kommer jag nog lite längre fram skriva låsta blogginlägg då och då, men mestadels kommer allt vara öppet!


Här kommer iaf en presentation av katterna för er som inte känner oss :)


Nitro (Misen)


 


Detta är Nitro, med tilltalsnamnet Misen.

Han är en blandning mellan Perser, Norsk Skogskatt och helt vanlig bondkatt som är född 1/5-2011.

Vi hittade en annons på blocket och jag föll direkt för denna lurviga lilla pussgurka!

Numera är han en stor ståtlig herre med sina nästintill 7kg!

Badar man de lilla livet så blir de inte så mkt kvar av honom då de mestadels är päls alltihop.

Misen är en väldigt bestämd, envis men fruktansvärt lat katt...Kan han inte ligga ner och leka så ska han inte leka alls, och tro mig, han har alla leksaker en katt kan önska!




Diesel (Mini)

 

 



Detta är lilla Diesel som fått tilltalsnamnet Mini :)

Han fick kallas för Mini för att vi fick hem honom när han va ca 7-8 veckor gammal, med andra ord var han väldigt liten :) Satte man denna lilla plutten brevid Misen så trodde man ju att han skulle försvinna in i pälsen :P

Det var inte alls tanken att vi skulle ha två katter en dag...men så blev de, den 1/5-2012 föddes denna lilla varelse som någon ansåg var oönskad.

En dag på jobb fick jag ett sms av grannens tös (även vänner till familjen) där hon frågade om vi ville ha en katt till, jag bad henne ta den konversationen med min sambo:P Jag är väldigt svag för djur, jag hade hjälpt alla om jag hade kunnat!

De va tre tjejer som hade varit ute under dagen och på något vis hade dom hittat denna lilla sötsaken sittandes ensam på en åker, dom bestämde att dom skulle ta med den hem och så blev de...

När jag slutat jobb kl åtta den kvällen va jag ju såklart tvungen att köra dit och titta på de lilla livet, sagt och gjorde, helt plötsligt satt jag på golvet hos en av tjejerna med en pytteliten kattunge som dom inte visste vart dom skulle göra av. Vi bestämde att jag och min sambo skulle ta hand om den lille tills vi hittade ett hem åt honom...men de gick helt enkelt inte att slita sig...

De tog några dagar och man blev ju mer och mer fäst vid honom och min sambo förstod väl de så han fick stanna här. Goare gulletuss får man leta efter!


Hoppas ni tittar in igen! :)




  

 
 
Margita

Margita

12 november 2012 21:32

Tack för kommentaren på min blogg :) Du har ju också riktigt fina katter. På bilderna är de ju bara sååå bedårande! <3

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Jane

Jane

13 november 2012 11:31

Fina kisar:) Rossie kommer snart och hälsar på igen;) kram

http://Www.nycklarilivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 januari 2016 20:09

Kod för att importera min blogg till Nouw: 8392053820

Av Sandra - 21 oktober 2015 21:46

Som rubriken lyder så är jag på väg att lämna bloggplatsen faktiskt... Egentligen bara pga deras totala avsaknad av funktioner i sin app, dom har hur mkt funktioner som helst, om du bloggar på en dator vill säga... Men för mig som oftast bloggar ...

Av Sandra - 20 september 2015 17:15

Just nu är det bara roliga saker på gång här... Har precis bokat övernattning till mig och Ted i november, ska bli så skönt att få komma iväg lite :) Jag har ju varit krasslig sista tiden så har tyvärr fått va hemma från jobb igen :( Men nu är...

Av Sandra - 13 september 2015 21:32

Usch jag har börjat fundera på förvaring sista tiden... Alla våra lakan och handdukar ligger fortfarande i ullaredspåsar sen vi flyttade och jag blir sååå tokig på de, jag vill kunna få ordning här hemma ju... Så i mina tankar just nu, finns altern...

Av Sandra - 9 september 2015 21:05

Idag blev vi med lånehund ett par dagar... Rätt mysigt faktiskt, fast katten uppskattar inte riktigt att dela med sig av soffan, sin husse och matte :p Men men... Veckan börjar gå mot slutet. Fredagen bjuder på tjejsnack och ostbricka... Reste...

Ovido - Quiz & Flashcards