Mittlivligaliv

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Paket

Av Sandra - 7 november 2014 06:45

Igår levererades ett stort paket till vår dörr, vi bestämde i helgen att katten skulle få ett litet paket och så blev de...

I paketet fanns just detta...

Hans gamla klösmöbel va vääääldigt välanvänd och sliten, så i helgen valde vi ut ett nytt...

Eftersom vi snart flyttar så fanns det ju typ två alternativ.
Antingen så köper vi ett nytt o sätter in i lägenheten så att han hinner vänja sig och att trädet luktar "hemma" tills vi ska flytta, så tar vi bara med de...

Eller så måste vi flytta med det gamla trädet till nya huset tills han känner sig hemma i huset, då kan man byta möbel...

Katter i allmänhet är ju måttligt intresserade av förändringar och min katt är rätt nervös av sig o blir lätt osäker, så vi tog de säkra kortet, vi köpte ett nytt, monterade ihop och gav bort det gamla...
Så när vi flyttar så får han med sig sin nya trygghet...man kan ju försöka att inte göra alla förändringar samtidigt när man vet att han är lite försiktig...

Han tycker redan om trädet så de ska nog gå bra :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 januari 2016 20:09

Kod för att importera min blogg till Nouw: 8392053820

Av Sandra - 21 oktober 2015 21:46

Som rubriken lyder så är jag på väg att lämna bloggplatsen faktiskt... Egentligen bara pga deras totala avsaknad av funktioner i sin app, dom har hur mkt funktioner som helst, om du bloggar på en dator vill säga... Men för mig som oftast bloggar ...

Av Sandra - 20 september 2015 17:15

Just nu är det bara roliga saker på gång här... Har precis bokat övernattning till mig och Ted i november, ska bli så skönt att få komma iväg lite :) Jag har ju varit krasslig sista tiden så har tyvärr fått va hemma från jobb igen :( Men nu är...

Av Sandra - 13 september 2015 21:32

Usch jag har börjat fundera på förvaring sista tiden... Alla våra lakan och handdukar ligger fortfarande i ullaredspåsar sen vi flyttade och jag blir sååå tokig på de, jag vill kunna få ordning här hemma ju... Så i mina tankar just nu, finns altern...

Av Sandra - 9 september 2015 21:05

Idag blev vi med lånehund ett par dagar... Rätt mysigt faktiskt, fast katten uppskattar inte riktigt att dela med sig av soffan, sin husse och matte :p Men men... Veckan börjar gå mot slutet. Fredagen bjuder på tjejsnack och ostbricka... Reste...

Ovido - Quiz & Flashcards