Mittlivligaliv

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Sandra - 8 december 2014 20:32

Som rubriken lyder, jag skulle inte åkt hem idag...

Städningen fixade jag och Jane i fredags, så idag när Ted jobbar kväll så tänkte jag åka dit o göra de sista, knuffa in tvättmaskinen/torktumlaren, putsa fönster och ta ner alla taklampor...

Så jag ringde pappa för att då lite hjälp med verktyg och så...

Ted blev magsjuk idag så han smsade när jag va på jobb att han va kass...så efter lägenheten var klar så tog de emot att åka hem för jag vill inte bli smittad :p

Men jo, jag åkte hem...
Innan dess körde jag ner till ICA o handlade, lastar in allt från bilen rakt in i tvättstugan o ser en stor pöl på golvet...
Ah dra mig baklänges...
Ilskan bara välde ut när jag insåg att det var varmvattenberedaren som läckte, givetvis så va de ju rätt ordentligt också se va vatten under både garderob och torktumlaren..
Så ja, upp med den sjuka sambon och ut med garderoben från tvättstugan sen va de bara att torka.

Men nu är allt under kontroll iaf, kommunen måste dock stänga vattnet i gatan för att vi ska kunna byta delen som läcker...så det blir väl nästa projekt dådå...

Ovido - Quiz & Flashcards