Mittlivligaliv

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Sandra - 8 april 2015 17:45

Jag va med Mini hos en ny veterinär för ett tag sen, egentligen bara för att få sin årliga vaccinering, men passar även på att väga o kolla allmänt tillstånd när man ändå är där.

Dom sa väl det jag misstänkte, han väger lite för mycket..

Så jag passade på att fråga vad hon tyckte att jag skulle ge honom för mat och mängd för att få honom att gå ner i vikt...

och ungefär där slutade hon lyssna på vad jag sa...

Jag sa upprepade gånger att han har någon form av foderallergi, för ungefär ett år sen gjordes det tester och prover på honom eftersom han hade fått "svart-haka" som hade blivit inflamerat och sårigt, även vid öronen fick han öppna sår som kliade :(


Veterinären tog fram ett foder som skulle hjälpa honom att gå ner i vikt o ännu en gång upprepade jag att han hade någon form av allergi men även denna gång pratade jag för döva öron.

Hon va så fokuserad på att få honom att gå ner i vikt att hon inte ens lyssnade på resten.

Men ja, jag har fått höra väldigt bra om denna veterinär så jag tänkte typ, ja...hon har kanske rätt, jag provar det nya.

Såhär såg det ut förra året när det var som värst:



De va dumt, att jag inte lär mig...

En vecka tog det, nu börjar han få tillbaka sina allergibesvär igen...


Ringer man och frågar veterinärer om kostråd eller så, så får man alltid svaret att man måste komma in så dom får se honom, o ja, det förstår jag, men jag försöker fråga så mycket jag bara kan dom få gångerna vi är hos veterinären på plats, just för att undvika åka bil med honom i största möjliga mån.

Jag vill ju inte utsätta den lille stackarn för bilen mer än nödvändigt, o hade hon bara lyssnat på mig och kanske gett mig rätt dos på det torrfoder vi redan hade så kanske han hade sluppit detta klyddandet...


Vi fick iaf nog, jag och Ted, vi körde ner på ICA och läste på alla innehållsförteckningar på all deras kattmat, så nu ska vi köra lite uteslutningsmetoden för att få reda på vad som utlöser hans allergi...


Jag gör vad som helst för att slippa tvinga in honom i bilen ännu en gång...

Såhär såg det ut förra året när det var som värst:

   

Ovido - Quiz & Flashcards