Mittlivligaliv

Alla inlägg den 29 april 2015

Av Sandra - 29 april 2015 21:52

   


Jag har bokat tid för klippning...
O jag har ingen aning om vad jag ska göra riktigt...
Oftast klipper jag bara topparna för att jag får för mig att jag vill ha jäääätte långt hår igen...
Jag brukar dock hinna tröttna innan de blir sådär långt, men nu är det faktiskt på god väg.
Jag tycker att det är fint att kunna fläta håret och det blir finast med jättelångt hår...
Men sen samtidigt trivs jag i lite kortare hår typ axellängd...
Nu är det så långt så att det enda som är lätt är just flätandet...
Allt annat är bara drygt, håret är ivägen överallt, det är varmt, balsam går åt i mängder och att borsta ut det efter en dusch är ett mindre världsproblem, det är så långt att det till och med är jobbigt att bara sätta upp i en snodd mitt på huvudet...
Så här kommer en bild och om någon har några idéer så får ni gärna dela med er...själv funderar jag på en riktigt maffig lugg kanske? Eller lång lugg som vanligt? Axellångt eller bara klippa topparna? Klippa upp eller inte?
Ja jag vet inte, jag får väl rådfråga frisören om ingen här har några bra idéer :p
Såhär ser de ut just nu iaf.

Och såhär såg det ut för nåt år sen när jag klippte de kortare :)

 
Jag brukar ta såna här foto för att kunna kolla tillbaka o jämföra lite...
Har dock inte haft lugg sen jag va liten så nog därför jag är lite nyfiken på de...vi får väl se hur det blir med de...har ju inga bilder på mig med lugg så man vet ju inte hur man kommer se ut..haha :)

Av Sandra - 29 april 2015 05:50

Inatt har någon okänd varelse (antagligen en på fyra ben) varit uppe och grävt bland mina planteringar...
Allt verkar dock ha klarat sig :)

Sista hela jobbdagen idag, imorgon blir de halvdag och sen väntar långhelg, riktigt härligt, sen har vi heeeela helgen bokad med roliga saker att göra...

Ovido - Quiz & Flashcards