Mittlivligaliv

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Sandra - 14 januari 2014 06:30

Har bestämt mig för att bara åka buss till detta kortet går ut...
Pendlar tre timmar med buss varje dag till o från jobbet för 795kr eller vad de nu var busskortet kostade...
Kollar man på bensineäkningen så brukar den landa på ungefär 1.500kr, och då kör jag fram och tillbaka till jobb fem dagar i veckan PLUS att jag kör rätt mycket på fritiden med...så i runda slänger så kostar de väl mig ungefär en tusenlapp o köra till jobb ist...
Så med en kostnadsskillnad på ca 2-300kr så kan det vara värt att va hemma kl halv fem ist för kl kvart i sex...
Synd att de tar sån tid att pendla :/ jag tycker de e jätteskönt att åka buss, om man bortser från hur lång tid de tar att komma hem, och att sätena är helt för smala...
Jag blir lite irriterad på de faktiskt, kag hoppar på bäst sista hållplatsen och får alltid sitta bredvid någon o man sitter så himla obekvämt...sätena är ju för faen inte gjorda för vuxna människor...
Just i detta nu så sitter jag bredvid en kille, normal kroppsbyggnad och en ganska enkel vinterjacka, och jag, en helt vanlig normal"viktig" tjej i en hyfsat enkel vinterjacka sitter brevid med min kanske något större gump men va fan... Ska man inte kunna sitta rakt upp iaf?

Oj vilket konstigt inlägg men åhh så störigt!

Ovido - Quiz & Flashcards