Mittlivligaliv

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Sandra - 10 januari 2015 20:54

Jäkla bra affär och kunnig personal!
Jag börjar handla där mer o mer känner jag, o jag gillar de :)

Idag köpte vi en ny innerdörr, mest för att prova så att det inte var några problem med att byta (man vet aldrig).

Endast 3 av 9 dörrar i detta hus går att stänga, antagligen är dom bytade förut men sen har man inte kunnat stänga dom av någon anledning och det har människorna bara funnit sig i, det hade säkert varit lätt fixat om man satt sig in i problemet lite.
Problemet för oss, bortsett från att dörrarna inte går att stänga är att dom är jättefula och i massivt trä...

Jag gillar inte träfärg...
Sen ser de ju jättekul ut när någon har börjat fräscha upp här genom att måla vitt, byta golv och golvlister...men...
för att få en fräsch helhet så skulle dom ju inte lämnat kvar dom fula dörrarna med tillhörande bruna(?!?) karmar :p
Ska man göra något sånt, så får man ju fullfölja och byta allt!

Så idag satte vi i den nya dörren, inga problem!
Sen körde vi in o köpte färg, pensel och lite annat.
Dom bruna listerna revs ner, jag slipade och la en omgång grundfärg, så imorgon åker de på två lager färg så hoppas vi på att de blir bra! När alla dörrar är bytade och karmarna är målade så köper vi nya fina lister och trösklar så blir de kanon :)
Såhär ser de ut just nu...

Ovido - Quiz & Flashcards